annelindenhovius.reismee.nl

[week 5 + 6] Gold Coast + hostels

Hoi,

Ik heb een hoop te vertellen dus zal het allemaal zo kort mogelijk houden voor iedereen :)

Dus als we beginnen bij vorige week. Dinsdagochtend om 4 uurging mijn wekker zodat in vervolgens om 5 uur met al(!!!) mn spullen de tram in kon stappen. Nog nooit mezelf zo voor schut gezet in de tram, aangezien ik de koffer er niet zelf in kreeg en hem er ook niet zelf uit kreeg. Al weten de meeste mensen die mij kennen dat ik altijd teveel meeneem op vakantie, dit heb ik helaas ook nu gedaan naar Australie. En dit heb ik zeker gemerkt. Om half 7 was ik bij Isabel en vanuit daar zijn we met de uber naar het vliegveld gegaan. Om 10 uur zouden we vliegen, vertrokken uiteindelijk om 11 en kwamen aan in de Gold Coast om 1 uur.

En eerlijk, zo warm was het op dat moment niet. We hebben vanuit het vliegveld de tram en bus genomen naar ons appartement en kwamen na een uurtje aan. Prima appartement voor de prijs. Zijn die middag met de tram naar het grootste winkelcentrum van het gebied gegaan om daar wat boodschappen te doen. En precies toen we terug wilden gaan, begon het super hard te regenen. Dit is dan ook de hele avond doorgegaan.

Dinsdag zijn we een dagje naar het strand gegaan, en hebben tijdens het zwemmen een walvis (!!) gezien. We wilden net het water in gaan toen ze omriepen dat er een walvis was. Maar op een of andere manier dachten wij dat er een haai was, gelukkig niet. Want iedereen weet hier, als dat zo was, was ik nooit, maar dan ook nooit meer het water hier ingegaan.

Maar goed, donderdag weer een stranddagje, achteraf gezien zijn we best lui geweest. Vrijdag zijn we dan wel naar Springbrook National park geweest met een guide. Dit was wel echt heel mooi. Vrijdag en zaterdagavond zijn we uitgegaan en zondagmiddag zaten we weer in het vliegtuig om terug naar Melbourne te gaan.

Afgelopen maandag ben ik bij 2 gezinnen langsgegaan die allebei graag ilden dat ik daar kom werken. Ik heb die avond besloten om voor een gezin in Camberwell (Melbourne) te gaaan. Het gezin bestaat uit 3 jongens van 5, 8 en 11 jaar. Ze gaan dus ook alle 3 naar school toe. Morgenochtend (maandag) verhuis ik naar het nieuwe gezin. DIt betekende dus wel dat ik de afgelopen week in hostels heb moeten leven. Het was niet de beste ervaring van hier. Mensen die om 3 uur s'nachts terugkomen van het stappen, mensen die om 5 uur hun wekker hebben staan voor werk. Oftewel je wordt heel de nacht door wakker gemaakt. Maar gelukkkig ben ik daar nu vanaf :)

Groetjesss

Reacties

Reacties

Suus

Nice pics dear! Veel succes in je nieuwe gezin. Ben benieuwd.

marjan en rob

Hoi lieve Anne
Je hebt weer heel wat beleefd en bijgeleerd. Toen wij door Thailand trokken, heel lang geleden, hadden we ook veel te veel meegenomen. Dat doen we niet meer, maar soms nemen we nog te veel mee hoor.
Veel plezier bij je nieuwe gezin !! Dikke knuffel van ons.

Astrid en Misak

Hi Anne,
Fijn om weer van je te horen, wat een ervaringen in zo’n korte tijd!
Heel veel plezier bij het nieuwe gezin en een dikke knuffel voor jou, succes ???

de Buuf

Hej Anne,
heel veel succes bij je nieuwe gezin!
wat een ervaringen allemaal, erg leuk om te lezen :-)
X

Annelies Ben Mila en Joona

Anne! Wat leuk om te lezen al die avonturen die je meemaakt. Die walvis is echt te gek! Blij dat je weer onder de pannen bent, hoop dat t dit keer een fijn gezin is! Het facetimen was leuk! Snel weer doen :) liefs van ons ?

Maykel

Hoi Anne,

Wat leuk om te lezen wat je allemaal al hebt meegemaakt, en wat is het mooi daar, met die watervallen Veel succes bij je nieuwe gezin!

Gr. Maykel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active